fredag 23. september 2016

Sikksakk teppe strikkeoppskrift

For en måneds tid siden kjøpte jeg en bok som heter Helt. Heklet teppe av restegarn. Lagt inn av Strikke -Mona kl. Send dette via e-postBlogg dette! En strikket kuvøse består av en lue, et par sokker, en genser og et teppe , strikket i myk babyull.


Har du strikkelyst og restegarn ? Det var da jeg strikket opp restegarn til et lappeteppe jeg ønsket meg selv,. Vi oppfordrer alle til å strikke en lapp – eller flere – av restegarn for at vi sammen kan lage et teppe til de som trenger litt ekstra omsorg i . Boken er et resultatet av strikket og heklet interiør jeg har laget sporadisk her og der,. Jeg har brukt deilig ull, merino- og alpakkagarn, effektgarn, restegarn , bån. Du kan trykke på puter og tepper , jakker, gensere og ponchoer både for. Koseteppe og pute i restegarn.


Jo, jeg laget et koseteppe ! Rutene er både heklet og strikket , noen er blitt like men da i forskjellig garn. Hei alle sammen og riktig godt nytt strikke , hekle og hakke- år. Er det noen andre enn meg som har endel . For ca en måned siden fant jeg ut at jeg skulle kvitte meg med litt restegarn , så jeg satte i gang. Teppet er strikket på pinne og jeg la opp 2masker.


Driver selv med et slikt teppe i masse farger, strikker inn alle ender,er snart. I fjor vår strikket jeg et annet teppe av restegarn , det er mye brukt og godt likt, men kanskje en smule tungt. Nå hadde jeg lyst på et tynnere og . Jeg blir så imponert av strikketempoet ditt!


Skikkelig effektiv er du! Det ser da ikke ut som et restegarnprosjekt når fargene går . Måtte le litt da jeg leste kommentaren til Siv som fortalte at hun også har laget restegarn - teppe , men. I denne DROPS video viser vi hvordan du strikker et rillestrikket teppe fra hjørne til hjørne. I går strikket jeg den siste rillen på teppet Alle skal med.


Kjempefin måte å bruke restegarn til et veldig fint teppe. Her har vi strikket et teppe som vi synes var et morsomt lite prosjekt. Eller du bruker det garnet du vil ha, ta gjerne restegarn i ca lik tykkelse på garnet eller evt. Lappetepper er stødigere enn tepper som er strikket som ett stort stykke. Fant i går litt restegarn i kurven, og fikk i dag strikket en liten remse . Rindal Frivilligsentral ønsker restegarn til Nepaltepper.


Vi tar gjerne imot restegarn som vi kan strikke flere tepper. Strikket et enkelt teppe av restegarn i fine farger, og et sett med lue, votter og sokker :-) Dukkeklær til 4-åringen har det også blitt en del av :-) . Et årsteppe eller temperaturpledd er et langvarig strikke -, sy- eller hekleprosjekt. Du kan bruke opp restegarn , strikke med garn du synes har fine farger eller, . Er ikke kjempeflink å strikke , så jeg kan ikke lage mønstret selv med tanke på antall.


Hun brukte vanlige border som ofte er på gensere og brukte restegarn. Jeg så en oppskrift på et Sikk-sakk- teppe hos Picles. De har lagt ut gratis oppskrift.


Jeg har ikke tålmodighet til et stort teppe , selv om jeg kunne . Lampeskjermer, puter, pled tepper og stoltrekk. Alle som strikker mye, sitter etter hvert igjen med mye kult restegarn. I flere år har jeg strikket mye votter og lester i PT og det har. Felles for oss alle, er mengden med restegarn , forteller Halmrast.


Ideen om å strikke , hekle og hakke lapper til et stort teppe , dukket opp i fjor. UllOmtanke- tepper er lappetepper som gis til kreftpasienter. Men visste du også at strikking er bra for helsen din? Så lag deg en deilig kopp kaffe eller te, ta strikkepinnene fatt og strikk deg et lekkert pledd . Temaet for denne strikke -workshopen er å utforske fargesansen, og skape vakre pledd av restegarn , ledet av Irene Nygårdsvik, Spekulatoriet.


Teppe strikket fra hjørne til hjørne. Her bruker man restegarn og blander farger som man vil. For to år siden, kjøpte jeg og min mann inn garn til dette teppet.


Cruzidull om å få låne en strikkemaskin til å strikke opp sokkegarnrester til teppe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg